Slapukų informacija
Close

JŪSŲ ASMENS DUOMENŲ VALDYMAS

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Patvirtinta
Lietuvos Respublikos
valstybės kontrolieriaus
2021 m. gruodžio 6 d. įsakymu  Nr. VE-244
(2022 m. sausio 18 d. įsakymo  Nr. VE-11 redakcija)

„Valstybės kontrolė, prižiūri, ar teisėtai valdomas ir naudojamas valstybės turtas ir kaip vykdomas valstybės biudžetas“
LR Konstitucijos 134 str.

Valstybės kontrolės strategija 2025

Tai pagrindinis Valstybės kontrolės – aukščiausiosios audito institucijos – veiklos vystymo planavimo dokumentas, apibrėžiantis institucijos misiją, vertybes, strateginį tikslą ir kryptis jo įgyvendinimui bei rodiklius.

Misija

Skatiname viešojo sektoriaus pažangą ir visuomenei būtinus pokyčius.

Vertybės

  • Etiškas elgesys – esame sąžiningi, objektyvūs ir nešališki, bendradarbiavimą su suinteresuotomis šalimis grindžiame pagarba ir abipusiu pasitikėjimu.
  • Bendradarbiavimas – veikdami kartu, dalydamiesi sukauptomis žiniomis ir patirtimi, padedame vieni kitiems siekti bendro tikslo.
  • Novatoriškumas – esame smalsūs ir drąsūs ieškodami, atrasdami, išbandydami ir pritaikydami.
  • Profesionalumas – pasitelkę gerąją praktiką, nuolat tobulėdami, teikiame nuomonę, išvadas ir rekomendacijas tik surinktų įrodymų pagrindu.

Strateginis tikslas

Mūsų veiklos rezultatai naudojami priimant šaliai svarbius sprendimus.

Strateginės kryptys

I. Rezultatai, kuriantys teigiamą pokytį valstybei ir visuomenei.

  • Aktualūs, objektyvia informacija pagrįsti auditai ir vertinimai, kurie laiku skatina tvarius pokyčius.
  • Kokybiški, atskleidžia problemų priežastis, gerąją praktiką ir pasiekia svarbiausias suinteresuotąsias šalis. Rezultatais dalijamės suprantamai ir patraukliai, kad pasiektume kuo didesnę visuomenės dalį.
  • Laiku reaguojame į vykstančius pokyčius, teikiame įžvalgas atlikdami auditus ir vertinimus.

     

II. Veikla, rodanti pažangų organizacijos valdymo pavyzdį.

  • Efektyvi, taikoma gero valdymo praktika, pažangūs veiklos valdymo modeliai ir metodai mums padeda efektyviai naudoti turimus organizacinius išteklius.
  • Skaitmenizuota, mūsų kasdienis darbas lengvesnis taikant šiuolaikines veiklos valdymo priemones, grįstas skaitmenizavimu, automatizavimu ir robotika.
  • Darni ir įtraukianti darbo aplinka, kurioje kartu dirbama patogiai ir išmaniai. Mūsų darbo aplinka ir darbo organizavimo būdai draugiški aplinkai.

     

III. Komanda profesionali, bendradarbiaujanti atvirai ir etiškai.

  • Kompetentinga profesinė bendruomenė, žinios kurių mums reikia šiandien ir reikės ateityje suburiamos investuojant į komandos profesines kompetencijas.
  • Dalijasi sukaupta patirtimi, žiniomis ir įgūdžiais.
  • Kuria atvirumu, pasitikėjimu, pagarba ir lygiomis galimybėmis grįstą darbo kultūrą.

Uždaviniai

Valstybės kontrolės uždaviniai nustatyti Valstybės kontrolės įstatymo 7 straipsnyje. Įgyvendindami mums pavestus uždavinius atliekame valstybinį auditą, biudžeto politikos kontrolę ir kitą veiklą.

I. Ką mes darome?

  • Valstybinius auditus – vertiname viešojo sektoriaus subjektų veiklos atskaitingumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.
  • Europos Sąjungos investicijų auditus – vertiname 2014–2020 m. ES fondų investicijų veiksmų programai įgyvendinti sukurtą valdymo ir kontrolės sistemą ir Europos Komisijos deklaruojamų lėšų tinkamumą.
  • Biudžeto politikos stebėseną – vertiname ekonominės ir pinigų sąjungos narėms taikomų fiskalinės drausmės taisyklių laikymąsi Lietuvoje ir teisės aktuose nustatytų užduočių vykdymą.
  • Vertinimus – apibendriname tam tikroje viešojo sektoriaus srityje atliktų valstybinių auditų informaciją ir atskleidžiame esamą viešojo sektoriaus srities būklę.

II. Prioritetinės veiklų kryptys

Pasirinkome prioritetines veiklų kryptis tose srityse, kur dabar labiausiai, mūsų vertinimu, reikalingi tvarūs pokyčiai, o mūsų auditų ir vertinimų rezultatai būtų aktualūs ir naudojami priimant šaliai svarbius sprendimus.

1. Tvarūs valdžios sektoriaus finansai:
    1.1. Fiskalinė politika ir valstybės skolos valdymas;
    1.2. Strateginis valdymas ir valstybės investicijų grąža;
    1.3. Ekonomikos skatinimo priemonės.
2. Veiksmingas viešasis valdymas
    2.1. Įrodymais grįstas valdymas;
    2.2. Efektyvūs valdymo ir priežiūros procesai, kokybiškos paslaugos;
    2.3. Inovacijos ir technologinė pažanga;
    2.4. Patikima kritinė infrastruktūra.
3. Saugi ir pažangi visuomenė
    3.1. Saugi aplinka ir sveika visuomenė;
    3.2. Socialinis stabilumas, socialinė atskirtis ir skurdas;
    3.3. Žmogaus teisės, lygybė, e. įtrauktis (paslaugos);
    3.4. Išsilavinimas, įgūdžiai ir užimtumas.

Rodikliai

Strateginio tikslo įgyvendinimas vertinamas šiais rodikliais:

Rezultatai

Kuriantys teigiamą pokytį visuomenei

Rodiklis

R1. Aktualumo indeksas

Apibūdinimas

Rodiklis skirtas įvertinti atliekamų auditų ir vertinimų aktualumą, reagavimą į besikeičiančią situaciją, gebėjimą apimti aktualiausias viešojo sektoriaus ir visuomenės temas.

Matavimo periodiškumas

Du kartus per metus

Rodiklio apskaičiavimas

Sudedamosios dalys: atsižvelgimas į VK nustatytas prioritetines sritis, temų rizikos reikšmingumas ir svarba (sąsajas su strateginiais ir ilgalaikio planavimo dokumentais), audituojamų subjektų vertinimas, rezultatų pateikimas planuotu laiku.

Rodiklis

R2. Valstybės kontrolės veiklos ir jos vykdomų auditų poveikis (įvykusių pokyčių dalis)

Tikslas

Rodiklis skirtas įvertinti teigiamus pokyčius viešajame sektoriuje ir jų teigiamą įtaką visuomenės gerovei, pasiektus vykdant Valstybės kontrolės veiklą.

Matavimo periodiškumas

Kartą per mėnesį

Rodiklio apskaičiavimas

Apskaičiuojama procentinė įvykusių ir iš dalies įvykusių pokyčių dalis nuo bendro numatytų pokyčių skaičiaus

Rodiklis

R3. Veiklos kokybės indeksas

Tikslas

Rodiklis skirtas įvertinti vykdomos veiklos kokybę, atitiktį reikalavimams ir suinteresuotų šalių lūkesčiams.

Matavimo periodiškumas

Kartą per metus

Rodiklio apskaičiavimas

Sudedamosios dalys: 

  • Valstybinio audito kokybės indeksas (susidedantis iš išorinės peržiūros po audito, audituotų subjektų vertinimo, auditų ir vertinimų užbaigimo pirmu sutartu termino laikymosi, rekomendacijų įgyvendinimo ir darbuotojų įsitraukimo indekso);
  • ESI audito kokybės indekso, t.y. atsisakytų pastebėjimų dalis nuo teiktų pastebėjimų po tarpinių audito rezultatų; terminų, nurodytų bendradarbiavimo dokumente, laikymasis; EK, EAR audito ataskaitose ir EK rašte dėl Metinės kontrolės ataskaitos nėra nustatyta esminių neatitikimų;
  • Išvadų kokybės indekso t.y. auditorių apklausos rezultatų. 
    Pastaba: atskirai apskaičiuojami ir išankstiniu tyrimu pasibaigusių auditų kokybės indeksai.

Rodiklis

R4. Atliekamų auditų ir vertinimų trukmė

Tikslas

Rodiklis skirtas įvertinti pateikiamų rezultatų savalaikiškumą.

Matavimo periodiškumas

Kartą per mėnesį

Rodiklio apskaičiavimas

Apskaičiuojama vidutinė trukmė pagal kalendoriniais metais baigtų veiklos ir atitikties auditų bei vertinimų faktinę trukmę mėnesiais.
Pastaba: atskirai apskaičiuojama ir trukmė be išankstiniu tyrimu pasibaigusių auditų.

 

Veikla

Rodanti pažangų organizacijos valdymo pavyzdį

Rodiklis

V1. Procesinio valdymo institucijoje branda

Tikslas

Rodiklis skirtas įvertinti procesų gebėjimą užtikrinti institucijos tikslų pasiekimą.

Matavimo periodiškumas

Kartą per metus

Rodiklio apskaičiavimas

Sudedamosios dalys: procesų sąsaja su strategija; valdymas; modelis; pokyčių valdymas; veikimas; gerinimas; įrankiai ir technologijos.

Rodiklis

V2. Skaitmeninė branda

Tikslas

Rodiklis skirtas įvertinti institucijos gebėjimą pažangiai panaudoti duomenis ir informaciją.

Matavimo periodiškumas

Kartą per metus

Rodiklio apskaičiavimas

Standartizuotas vertinimas pagal sudedamąsias dalis: skaitmeninė strategija ir investicijos, skaitmeninis/kompiuterinis raštingumas, į žmogų orientuota skaitmenizacija, duomenų valdymas ir saugumas, sąveikavimas, žalioji skaitmenizacija

Rodiklis

V3. Pasitenkinimas darbo sąlygomis

Tikslas

Rodiklis skirtas įvertinti darbuotojų pasitenkinimą psichologinėmis, socialinėmis, technologinėmis ir fizinėmis darbo sąlygomis, įskaitant lygių galimybių užtikrinimą.

Matavimo periodiškumas

Kartą per metus

Rodiklio apskaičiavimas

Sudedamosios dalys: darbuotojų įsitraukimo indeksas, naudotojų lūkesčių patenkinimas (IT), fizinių darbo sąlygų įvertinimas

 

 

Komanda

Rodanti pažangų organizacijos valdymo pavyzdį

Rodiklis

K1. Kompetencijų indeksas

Tikslas

Rodiklis skirtas įvertinti institucijos darbuotojų žinias, gebėjimus ir vertybines nuostatas, reikalingus uždaviniams įgyvendinti ir atsižvelgiant į vykdomus pokyčius.

Matavimo periodiškumas

Kartą per metus

Rodiklio apskaičiavimas

Rodiklis neskaičiuojamas

Rodiklis

K2. Ekspertiškumo balas

Tikslas

Rodiklis skirtas įvertinti institucijos aktyvų atstovavimą kitose Lietuvos ir kitų šalių institucijose, organizacijose teikiant nuomones, ekspertinius vertinimus.

Matavimo periodiškumas

Kartą per ketvirtį

Rodiklio apskaičiavimas

Sudedamosios dalys: komunikacija Lietuvoje, tarptautinė ir vidinė komunikacija.

Strategija parengta atsižvelgiant į atliktus tarptautinių išorės ekspertų vertinimus, savianalizių rezultatus ir principus, įvardytus tarptautinės aukščiausiųjų audito institucijų organizacijos INTOSAI profesiniuose nutarimuose ir Europos Sąjungos nepriklausomų fiskalinių institucijų tinklo patvirtintuose nepriklausomų fiskalinių institucijų standartuose.